Prezident navštívil Starú Ľubovňu a Chmeľnicu

Prezident navštívil Starú Ľubovňu a Chmeľnicu

Prezident Andrej Kiska v piatok v rámci pracovného výjazdu navštívil Starú Ľubovňu a Chmeľnicu.

V rozhovore s predstaviteľmi Starej Ľubovne sa prezident zaujímal o to, čím mesto a celý región žijú a čo ich trápi: „Žiaľ, aj Ľubovňu trápi to, že mladí ľudia odchádzajú za prácou. Nie sú tu väčší zamestnávatelia, kde by sa mohli uplatniť mladí ľudia s kvalitným vysokoškolským vzdelaním.“

Andrej Kiska aj predstavitelia mesta sa zhodli, že nie je naplno využitý potenciál mesta v cestovnom ruchu. „Nádherný hrad, centrum mesta, možnosti spolupráce s Poľskom pre cestovný ruch sú tu veľké. Nie je jednoduché rozvinúť turistický ruch tak, aby bol veľkým prínosom, ale určite tieto možnosti tu sú,“ povedal Kiska.

Ako dodal, bez potrebnej infraštruktúry je problematické rozvíjať regióny, ktoré sú vzdialenejšie od diaľnice a ďalších projektov na dotiahnutie investorov.

Prezident v meste navštívil aj Cirkevné gymnázium sv. Mikuláša, kde so študentmi a pedagógmi diskutoval o súčasnej situácii i štrajku učiteľov. „Školstvo žiaľ dlhodobo nie je prioritou a potrebujeme ho zmeniť. Som veľmi rád, že štrajk učiteľov poukázal nielen na ich platy, ale aj na celkové problémy v školstve.“ Andrej Kiska ocenil, že študenti miestneho gymnázia sú nároční, stavajú si pred seba veľké ciele a chcú ísť študovať na dobré vysoké školy.

Súčasťou programu prezidenta v Starej Ľubovni bola aj návšteva Domu sv. Anny, ktorý poskytuje komplexné sociálne služby pre zdravotne postihnuté a znevýhodnené deti. „Videl som, ako možno malé, ale svojim dosahom veľké projekty sa aj v týchto mestečkách dajú realizovať, pokiaľ sa robia so srdcom a s nadšením,“ vyzdvihol pred médiami prezident.

Na záver pracovného výjazdu navštívil prezident Kiska obec Chmeľnica, kde diskutoval s predstaviteľmi obce aj s občanmi. Stretol sa aj s tromi obyvateľmi obce, ktorí boli po vojne násilne odvlečení do gulagu. Celkovo odvliekli z Chmeľnice do ruských gulagov desiatky ľudí.

Viac k téme: